20/1 - sammanfattning av 2012

Förra året i januari lyckades jag få ihop en sammafattning av 2011. I år tänkte jag inte så mycket på det, men det slog mig nu när jag också fick en fråga om det på frågestunden. Så jag gjorde några collage. Jag vet egentligen inte vad jag ska tycka om 2012 men det året har nog på något vis förändrat mitt liv. Jag var tillsammans med Wille hela året, jag började på gymnasiet och träffade nya vänner, och jag tror jag lärde mig väldigt mycket om mig själv. 
 
Januari. Jag firade in det nya året med Elin, Sofia och Sofia, umgicks med Lina och var i Göteborg hos kusinerna. Januarimånad brukar vanligtvis vara grå och tråkig enligt mig, men denna januari har jag för mig var väldigt bra. 
 
Februari. Våren började smyga fram, jag var på utflykter med mamma, fikade utomhus för första gången på året och var på Anna Ternheim. 
 
Mars. Våren kom på riktigt, jag och mamma välkomnade svanarna (det gör vi varje år i mars och jag längtar så mycket tills jag får göra det i år igen. Det är inte långt kvar nu.), jag fyllde år och var på 18-års fest för Sofia och minglade med Lina och Elin. 
 
April. Värmen kom och jag hade ovanligt många utomhusfikor med mamma. Jag kommer ihåg att jag hatade att gå till skolan och jag längtade så så mycket till juni och skolavslutning. 
 
Maj. Jag var i London med Jesper, Maggan och mamma, fotade min fina bror innan han skulle på bal och pussade på wille. 
 
Juni. Den efterlängtade skolavslutningen kom och vi var glada, vi sa adjö till varandra och firade hela kvällen. Sen tog Jesper studenten och det var en väldigt bra o fin dag. 
 
Juli. Sommaren var igång på riktigt och det gjorde mig himla glad. Jag var mycket i Göteborg och ute på västkusten och även i Hjo där jag var på ett väldigt fint fjärilsmuseum. Och mot slutet av Juli började det pirra i magen inför gymnasiet. 
 
Från augusti och septemper har jag knappt några bilder. Jag började på gymnasiet och var nervös i princip hela tiden och mycket förändrades så jag tror jag var väldigt upptagen med att tänka. 
 
Oktober. Jag välkomnade hösten och var glad. Kommer inte ihåg så mycket mer från oktober faktiskt. 
 
November. Jag läste böcker, skrattade, trivdes med nya klasskompisar, började längta till julen och började redan då köpa julklappar. 
 
December. Jag julpyntade köket med egengjorda vimplar, promenerade med mamma och välkomnade julafton. Avslutade sedan året med Elin och Sofia ännu en gång, och med brorsan med den här gången. 
 
Godnatt, goskram