2013-05-30 15.47

Fick en fråga här på bloggen som jag tänkte svara på i ett tidsinställt inlägg då det kan fylla ut bloggen lite nu när jag är bortrest.
 
Vilken linje går du och på vilken skola? Kan du inte berätta lite om den?
 
Jag går samhällsvetenskap på Karolinska Läroverket, och det är nog det bästa valet jag gjort i mitt liv. När jag skulle söka till gymnasiet var jag otroligt osäker. Alla mina vänner sökte samma gymnasie som någon utav sina kompisar, och jag hade tänkt söka till Karro där jag inte skulle känna någon alls. Jag var så otroligt osäker i mig själv men jag hade varit där på öppet hus och kännt att ja, det är där jag vill gå. Min bror gick även där när han gick på gymnasiet och pratade bara bra om skolan. Jag gick in i aulan, helt ensam, blev uppropad och träffade så himla underbara människor. 
 
Nu ska jag snart sluta ettan, vilket känns helt overkligt. Jag trivs så himla bra att jag inte förstår hur jag kunde varit så osäker i början, för det fanns absolut inget att vara rädd för. Karolinska är en skola där du känner dig hemma, oavsett hur du klär dig, hur du beter dig, vad du tycker eller vem du är. Det finns ingen som dömmer dig och alla är verkligen jättetrevliga. 
 
En sak jag gillar med skolan är att den är gammal. Lokalerna är jättefina, och här och där sitter tavlor på gamla rektorer (dom ser typ ut som gamla kungar). Jag och Simon mötte en gubbe på skolgården här om dagen, han såg lite fundersam ut och gick bara runt där. Tillslut kom han fram till oss och frågade ifall vi gick på den här skolan och vi sa ja, då sa han "Jag gick också på den här skolan när jag var ung. Jag är ute på en nostalgipromenad!", HUR FINT LIKSOM? Han var typ 65+ och hade gått på Karro. 
 
Jag går samhällsvetenskaps linjen, vilket betyder att jag läser geografi, samhällskunskap och historia. Jag valde det mest då jag kände att jag inte var tillräckligt smart för naturvetenskap, och att samhäll passade mig bättre. Jag tycker linjen är bra, märker egentligen inte så stor skillnad från när jag gick i nian bara att samhällsämnena är uppdelade. BETYGEN SUGER DOCK, A-E, men det är ju inte Karros fel utan skolverket. (Fast om man ska söka till Karro, ska man veta att man får kämpa arslet av sig. Karro tror jag är den "strängaste" skolan i Örebro, vilket ibland kan ses negativt då man måste jobba extremt mycket, men är också positivt då alla får ett rättvist betyg. Till skillnad från andra skolor.)
 
Karro är en jättebra skola iallafall. Lärarna är jättesnälla (dem flesta iallafall, det finns alltid någon man inte tycker om tyvärr), eleverna är megacoola och skolan är jättefin. Det finns massa föreningar från kaffeförening till bokförening. JAG TRIVS SOM EN TOK OCH JAG ÄLSKAR MINA SKOLBÄSTISAR GALET (!!!). (Saknar dom säkert jättemycket nu då jag antagligen ligger på en strand i Grekland och solar, hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback